SØVN & MILJØHandelsbetingelser - Senge & Madrasser - Esbjerg
Kategorier
MENU
SØVN OG MILJØ ESBJERG ApS​
Østre Gjessingvej 9
6715 Esbjerg N
Tlf. 42 12 33 66

Mail: sovnogmiljo@live.dk

Cvr. 33 37 00 59

Bankforbindelse: Frøs Esbjerg, reg. 9736-0002557533

 

Vores priser

Alle vores priser er incl. 25% dansk moms. Priserne er dagspriser. Når du handler med Søvn & Miljø indgås aftaler på dansk.
Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til sovnogmiljo@live.dk

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på vores webshop, fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen.
Du har ingen fortrydelsesret på speciel produceret modeller og størrelser, som kun kan bestilles i vores fysikske butik.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal gives ved at sende os en mail på
sovnogmiljo@live.dk
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til vores adresse:

Søvn & Miljø Esbjerg ApS.
Østre Gjesingvej 9
6715 Esbjerg N

 

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger
(dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder)
uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

 

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Det er ikke et krav, men ekspeditionen går hurtigere hvis du vedlægger fakturakopi, eller ordrebekræftelsen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.


Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Når du handler hos os har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Når fejl eller mangler opdages, skal Søvn & Miljø straks kontaktes.
På flere af vores produkter tilbyder producenten garanti eller længere reklamationsret, i disse tilfælde vil det være oplyst på produktsiden. 
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes efter aftale til:
Søvn & Miljø Esbjerg ApS.
Østre Gjesingvej 9
6715 Esbjerg N

Eller til vores leverandør, efter anvisning af sælger.
 

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Transportskader

Husk at tjekke varen ved modtagelse og inden fragtbrevet skrives under. Ved transportskader, bedes skaden altid skrives på fragtbrevet.
Evt. transportskader skal meddeles sælger hurtigst muligt på mail eller pr. telefon

Betaling

På sovnogmiljo.dk kan der betales med følgende betalingskort: Dankort, Visa, Visa Elektron, MasterCard og Maestro. Der tages ikke gebyr ved betaling på soevnogmiljo.dk.

De kontooplysninger du indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til nets i krypteret form (SSL), som det kun er dig og Nets der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om dig.
Beløbet hæves først på dit betalingskort, når varerne sendes fra sovnogmiljo.dk. Der kan ikke trækkes et beløb der er større end det du har godkendt ved købet.
Det er også muligt at betale med bankoverførsel, og når din betaling er registreret, vil din vare blive ekspederet og afsendt.

30 dages prisgaranti

Søvn & miljø yder 30 dages prisgaranti på alle varer på hjemmesiden. Finder du en vare nøjagtig magen til, billigere på en anden webshop, så refunderer vi differencen til din bankkonto.
Udgåede varer eller varer på udsalg i vores fysiske butik dækkes ikke af denne prisgaranti. Endvidere er ekstraordinære korte kampagnetilbud, såsom kø-tilbud med max-antal eller lign. eller momsfri søndag, ikke omfattet af prisgarantien.

Når du har afgivet din ordre i webshoppen, sender vi altid en ordrebekræftelse herunder information om leveringstiden.

30 dages ombytningsret

Hos søvn & miljø får du på udvalgte senge 30 dages ombytningsret på hårdheden.

Fejllevering og defekte varer - klageoplysninger

Hvis du, mod forventning, modtager en vare, der er defekt eller ikke lever op til kvalitet og forventninger, bedes du kontakte os hurtigst muligt via mail eller telefon - husk at oplyse dit ordrenummer.
Herefter vil vi aftale, hvorvidt pengene skal retur, eller om der skal leveres en ny vare. 

Alternativt kan du indgive klage til Center for klageløsning - Carl Jakobsens Vej 35, 2500 Valby. Center for klageløsning finder du også via www.forbrug.dk.
Eller du kan vælge at indgive din klage til Danske Møbelhandlere - Langebrogade 5, 1411 København. Du finder også Danske Møbelhandlere via via www.moebler.dk.

Er du beboende i et andet EU-land end Danmark, kan EU-Kommissionens online klageportal benyttes. Ved ingivelse af klage skal du angive vores e-mail adresse: sovnogmiljo@live.dk

Klagen indgives her:  http://ec.europa.eu/odr

Fragtfri levering*

*Der er fri fragt på alle vores senge og otiumstole til fastland og alle brofaste øer.
Tilbehør til senge og stole kan medleveres senge og stole gratis, men købes tilbehøret separat, koster det 49,00 kr. i forsendelse.

Levering er til døren / fortov. Puder, dyner og andet tilbehør sendes enten med Post Nord eller GLS.
Vi kan mod et tillæg bære varen op på en etage. Kontakt da os for en pris på telefon: +45 75151600.

Ved levering til Bornholm og andre ikke-brofaste adresser i Danmark, kontakt venligst kundeservice for pris på telefon: +45 75151600.

Senge og madrasser leveres for så vidt muligt af vore egne chauffører. Såfremt din ordre leveres af en anden fragtmand, så vil Søvn & Miljø ApS kontakte dig for nærmere aftale om levering.
Varerne leveres generelt usamlet.

Vi garanterer en god og sikker levering indenfor 4 uger. Har du et akut behov, så er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os med forespørgsel på en specifik leveringsfrist på specifikke produkter.
Vi bestræber os på hurtig levering. Skulle der opstå noget uforudset i forhold til din bestilling, vil vi selvfølgelig hurtigst muligt tage kontakt til dig, så der kan aftales nærmere omkring din bestilling.